Fa uns dies parlava amb un amic editor sobre els intricats camins de la promoció literària en uns temps com els actuals, on sembla que la cultura ha quedat ressagada dins el maremàgnum de retallades amb què l'administració ens amenitza el dia a dia. La tasca de les editorials cada vegada pren connotacions més heroiques, tenint en compte alhora la minva del suport institucional i fins i tot mediàtic. Quines són les eixides, davant la conjuntura? Doncs, moltes i algunes potencialment aprofitables: la promoció activa en actes i fires, les xarxes socials, el ressò dels blogs, els diaris digitals i, per últim -tot i que sé que me'n deixe un grapat- els butlletins impresos o digitals.
Coberta del butlletí de tardor 96milmotsmés |
En aquest sentit, l'aposta dels amics d'Edicions 96 per seguir difonent el seu catàleg -i la literatura, en general, per descomptat- per mitjà d'una publicació pròpia em sembla una idea que cal reivindicar per la seua constància i sobretot pel seu valor simbòlic. El nou butlletí de tardor inclou, entre d'altres, una entrevista a l'escriptor Vicent Sanchis, ressenyes d'obres recents, així com les firmes de Josep Franco, Almudena Francés o Josep Lluís Roig. Interessants ingredients per a una publicació per mitjà de la qual hem de seguir celebrant la figura del llibre com a eix central de la nostra cultura. Si més no, l'abast transversal de 96milmotsmés és del tot palés: pedagogia, didàctica, oci, recerca i un interessant etcètera d'enfocaments guien els continguts d'un mitjà que des d'ací vos encoratge a visitar -l'enllaç el deixe baix tot i que també podeu descarregar-lo o aconseguir-lo en format de paper- i que tant de bo redescobrim en properes edicions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada