dijous, 14 de febrer de 2013

De la globalització i les seues misèries. Ressenya d'Últimes existències per Joaquim Espinós

Joaquim Espinós
Ara que falta una setmana per a la (world-wide & official) presentació d'Últimes existències a la Casa de Cultura d'Ondara, vos adjunte la ressenya que va fer el passat dia 2 de febrer al diari Información, el professor universitari i també escriptor Joaquim Espinós: un text que sintetitza a la perfecció el gruix del llibre i que pot servir-vos d'introducció als que encara no s'hi heu endinsat. A l'autor, com ja li he manifestat, agrair-li la complicitat de posar el seu granet de sorra dins la vida promocional d'un llibre que, no sé per què, el veig cada dia més conscient de la seua pròpia contemporaneïtat: eventualitat sobre la qual he parlat a les darreres presentacions i que demostra que la ficció de vegades se'ns avança o fins i tot adavanta la realitat. I és que just ara que la Iniciativa Legislativa Popular sobre la dació en pagament arriba per fi al seu destí moral i decisiu, recorde perfectament el marc i el març de 2010, quan vaig escriure Els Tres Porquets (Remix 2010); una situació social i econòmica en què el debat ètic sobre la pèrdua de la vivenda no havia assolit encara la transcendència que té en l'actualitat. Que la ficció, doncs, alhora que la madeixa mediàtica, ens ajude així a canalitzar la indignació d'aquells que ho han perdut tot o estan a punt de perdre-ho (o no: visca, ara i sempre, Ada Colau!) D'altra banda, i per tal que conegau millor la seua trajectòria, de Joaquim Espinós (Benilloba, 1962), poeta, estudiós -molt recomanable el seu manual Literatura creativa, publicat per Bullent-, escriptor -subratlle, d'entre la seua narrativa, la suggerent i guardonada novel.la negra El cervell de la serp- i assagista -destaque Història d'un entusiasme. Nietzsche i la literatura catalana, Premi Josep Vallverdú d'assaig el 2009-, podeu saber-ne més al seu perfil a la pàgina de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada