dimecres, 27 de març del 2013

Cartell d'Habitatge: Un escaient motiu per celebrar al 27 de març, Dia Mundial del Teatre


Les coincidències en la vida són l'hòstia. I ho dic així, a seques, perquè just hui que descobrisc quin és l'aspecte final del cartell d'Habitatge, la comèdia immobiliària -i involuntària- que vaig escriure ja fa tres anys, m'adone que és el Dia Mundial del Teatre. La descoberta del pòster és escaient, doncs, donada l'efemèride i m'agradaria que fóra en el dia de hui un petit i humil homenatge a tota la gent del teatre, sobretot en aquests anys de desesperança que han vist buidar-se moltes sales, a mercè de la crisi i dels intolerables retalls en matèria cultural. De l'obra en concret vos vaig parlar el passat mes de desembre -post sobre Habitatge-, precisament quan començaren els primers assajos del muntatge, però tenint en compte la imminent estrena que tindrà lloc el proper divendres 19 d'abril a l'Auditori d'Ondara, ja era el moment de mostrar aquest pòster, realitzat pel dissenyador Carles Riera a partir de les imatges que glaçà la també amiga fotògrafa Anna Pastor. En el treball visual cobren especial importància els dos protagonistes de l'obra, encarnats per Tere Ballester i Paco Bertomeu, dos grans actors als quals ja he vist en acció i dels quals n'estic ben orgullós, sobretot per la seua versatilitat i dilatada trajectòria. Esmentar igualment la gran tasca que ha dut a terme Palero, director d'Habitatge i cap visible de la companyia L'Oracle de l'Est, qui s'engrescà des d'un principi amb el text original i sense la visió del qual la materialització de l'obra no hauria estat possible. Doncs, això, se'n sol dir molta merda. I jo els la desitge tota, ja que es tracta d'un nou repte, i alhora un encoratjador somni, d'aquells que paga la pena experimentar. Seguirem indagant-ne!

Moment de l'obra, en un dels darrers assajos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada